22 Temmuz 2012 Pazar

pepee'li başlangıç

Ne zamandır fırsat arıyorum başlamak için ama sevgili oğlum yüzünden ne mümkün ?!!!aslında doğum günü pastasıyla ya da diş pastasıyla başlamak istiyordum ama,kısmet bunaymış.
haftasonunda eşiminde evde olmasını fırsat bilerek, uzun zamandır yapmak istediğim pepee pastasına zaman ayırabildim..her şeyin ilki zordur derler genelde,figür çalışması 3 saatimi aldı..tabi kesintisiz bir 3 saat değil..10 aylık oğlumun uyku saatlerine denk getirebildiğim kadarıyla (:
ilki için fena sayılmaz gibi geliyor..pastayla çok uğraşmak istemedim..en nihayetinde ilk etap için önemli olan figürümüz.
pastasını yaparken minik kalıbım olmadığı için küçük boy borcama kümbet pasta yaptım..
içine pasta kreması,çikolata parçacıkları ve muz koydum..2 saat buzdolabında beklettim.sonrasında üstüne ganaj yaptım..
2 saat daha buzdolabında beklettikten sonra şeker hamuruyla kapladım.kaplaması biraz amatörce ama tüm samimiyetimle söylüyorum oğlum o esnada paçama yapışmış oynamak için yalvaran gözlerle yüzüme bakıyordu.(:

pepee'nin diğer figürlerinide çalıştıkça eklemeler yapacağım.
çalışmalarım devam edecek (:

3 yorum:

  1. canım karım çok güzel olmuş daha da güzel olacağına inancım sonsuz ...
    tatlı kalbimm

    YanıtlaSil
  2. Amanın!!! Bu pasta için saatlerce tepinip, ağlayıp annelerini zor durumda bırakacak çocuklar tanıyorum ben!!!! Harika olmuş bence ve oyle bir anlatmışsınız ki içini, agzım sulandı... Cok guzel olmuş ellerinize sağlık, hiç de ilk deneme gibi durmuyor.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim ceren hanım ama ilk denemem (: sıkıntıyı figür yaparken değilde pastayı kaplarken yaşadım.malum sıcak havalarda şeker hamuruyla çalışmak öyle zor oluyokii..ganaj kaplı olmasına rağmen yeşil hamur şekerlendi biraz..pastayı dolapta beklettikten sonra oda ısısına gelinceye kadar beklemek gerekiyor ama çok sıcak..ideali 21 22 dereceyken odanın benimki 29 derece (: denemeye devam edeceğim tabii (: sevgiler..

      Sil