16 Ekim 2012 Salı

frambuazlı pasta

Uzun zamandır yapmak istediğim kek kırmızı kadife kekti.gel gör ki renklendirmek için kırmızı herhangi bir ürün bulamadığım için,elde olan malzemelerle de bu sonuç çıktı.


200 gr tereyağı (oda ısısında)
200 gr toz şeker (1 su bardağı)
3 yumurta (oda ısısında)
1 paket vanilya

200 gr krema
1 tatlı kaşığı limon rendesi(ben portakal kullandım)
180 gr (1 su bardağı) un
50 gr kakao
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat


Tereyağ ve şekeri iyice karıştırdıktan sonra,yumurta vanilya ve krema ekledim tekrar karıştırdım.Un,kakao,kabartma tozu ve karbonatı ekledim,çırpıcıyla yüksek ayarda 5-6 dakika daha karıştırdım.en son portakal kabuğu rendesini ekledim.175 derece fırında 35 dakika pişirdim.
Dikdörtgen kalıptaki kek soğuduktan sonra parçalara ayırdım,bir gece beklettim.Arasına muz ve sütlü ganaj koydum.kek tat olarak yoğun olduğu için ganajı çok fazla kullanmadım.Üstüne meyveli krem şanti yaptım.ve frambuazla süsledim.

Görkemli tatlar efendim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder